torsdag 22 september 2011

Kaffe och lakrits

Nej jag har inte börjat dricka kaffe. Äter inte så mycket lakrits för den delen heller. Uppmärksammade bara denna, för mig, mycket konstiga blandning igår på tåget. Hur som helst.
Jag är ganska kass på att uppdatera. Dock har det ju sina förklaringar. Dagarna går i ett, hinner knappt titta ut genom fönstret innan jag upptäcker att det är ny dag. Eller nåt. Går vanligtvis upp halv sju (bättre än halv 6 iaf), cyklar till bussen, äter frukost och pluggar på tåget, är i skolan ca två timmar, åker hem, lagar mat, pluggar lite, gör frukost, sover. Känns lagom kul att spendera 4 timmar på att resa varje dag, dock känns det bättre att veta att jag iaf har pluggat minst 3 timmar av den tiden. Och skolan då, hur går det egentligen? Jo... Det är ju kul att läsa. Och sådär. Psykologin är jätterolig, känns skönt att få läsa lite psy/evolution på engelska igen, hooome! Kanske låter nördigt (antagligen) men har saknat att studera på engelska och att plugga in termer och sånt. Känns även effektivt att få gjort både lite litteraturvetenskap och psykologi samtidigt. Dock tar det ju lite extra tid så hinner inte göra alla de miljoner saker jag hade tänkt, som att lära mig ett till språk, hjälpa till på röda korset eller katthemmet och att hitta nåt jobb. Men men blir nog tid till det senare. Det här med jobbet är nog det som känns mest stressande, även om jag vet (eh eller inser mer och mer) att jag inte har tid att jobba också, så hade jag mer än gärna haft lite extra pengar. Det är verkligen dyrt att vara student, bara resorna tar upp halva månadsbidraget! Den andra halvan gå till böcker. Så ja, det blir nog svårt att spara nåt HAHA. Nä men det ska nog gå.

Just ja, jag satt ju här och skrev på mina analyser. Ska nog fortsätta med det så de blir klara. Bokmässa på Lördag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar