söndag 11 december 2011

Word up!

Igår var det dags för min första sittning (vadå efter) i universitetslivet! Vi började med att vandra till ett tak och se på månförmörkelsen samt få en mycket tydlig demonstration över hur det egentligen går till. Sedan begav vi oss till biologernas hus (eller var det kemisternas?) där vi fick lite snittar och hade ett mån-quiz, som vår grupp vann! Vi tackar astronomen i vårt lag.Efter det gick vi till sydskånskans nation där det var tre-rätters middag med en massa sång, ännu mer sång och en del nördiga skämt (rätt många). Efter en liten mellanfest på månen (det låg ganska nära) "klubbade" vi på sydskånskan. Musiken var bra men passade inte till dans enligt mitt tycke. Sätt lite folk med. Men överlag vart det en helt suverän kväll! Vid två tåg jag och Matilda äntligen av oss skorna och suckade båda över våra arma fötter. Kvällens goda idé kom från Matilda som tyckte jag skulle läsa en godnatt-saga ut "Litteraturens värden" innan vi la oss.

För övrigt har jag erhållit min första medalj; en mån-medalj!


Har jag missuppfattat grejen, är inte Korn de hårda och Slipknot de lite mindre hårda? Riktigt bra låt här iaf ...
Korn - Word up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar