lördag 24 november 2012

Mot Sherwoodskogen

Igår satte jag mig på bussen igen, för första gången på två månader. Eller ja, bussen till Sverige alltså. Där inträffade en sån där vad-är-oddsen-för-detta situation då det visade sig att jag lyckats ta exakt samma buss som en annan som jag åkte med hem förra gången. Seriously, what are the odds.
Bussturen på 4 timmar gick rätt snabbt, såg på How I met your mother och ... ja det var det jag gjorde. Väl framme i Göteborg (kl 21.10) blev det spontanfika med Mimmi Lust på stationen. SÅ GRYMT KUL ATT TRÄFFAS IGEN!!!!! Jag blir nästan lite rörd när jag tänker på det. Det var ju faktiskt ett halvår sen vi sågs, och vi träffades inte direkt ofta innan det heller. Förutom i grymnasiet då. Ah.
Pappa hämtade mig i Falkenberg vid 22.30 och sen blev det bil hem till Kjerstinabo. Hem ljuva hem.

Idag är det Lördag (nähe) och jag har hunnit med att äta en supergod svensk frukost, lyssnat på Saras fiol, handlat mat (åh älskar svenska priser och Konsum i Hyltebruk!!), besökt Lantmännen, ridit och kört traktor. Snart är det dags för Evas supergoda thailändska kycklinggryta (jag blir lite smått varm i hjärtat bara av att tänka på den) och sen ska jag julpynta lite på mitt rum. Jag har saknat det rummet. Och allt annat här. Det är så hemma, så vant och så bekvämt. Saknar naturen och smutsen (haha) jämfört med alla ljud och det strikta i staden, även om Oslo nu inte är världens största huvudstad precis. Jag trivs bäst på landet. Yes I do.


Ojsan det blev ju nästan lite långt, jämfört med hur mycket jag har skrivit den senaste tiden. Kommer nog komma upp lite bilder snart också, när jag får fatt i sladden till kameran.

Matdags nu, brb.

HEMMA HEMMA HEMMA IN MY HEART :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar