tisdag 22 april 2014

Back in business

Jag är i Oslo igen.
Jag har börjat jobba igen.
Jag sover med Cessna i samma rum igen.

Jag måste börja laga mat igen, jag måste betala hyran igen, tänka på framtiden igen, fundera på om jag ska börja plugga i Sverige eller plugga distans eller bara jobba jobba jobba. Fundera på om jag ska köpa möbler till lägenheten eller bara stå ut i några månader. Fundera på om jag ska satsa på ett liv i Oslo eller rymma hem igen. Eller kanske göra något helt nytt. Efter Asien-resan har jag en sån otrolig längtan efter att komma långt långt bort, inte tänka på det verkliga livet, starta något helt nytt, ett nytt Oslo, ett nytt Asien. Samtidigt finns det saker som håller mig tillbaka, vänner, familj, jag tycker ju faktiskt om det jag har här. Eller tyckte jag bara om det jag hade innan?

Det är soligt. Det är bra. Det är vår. Läste att pollen ger fler självmord. Jag tror inte man kan skylla sin ångest på träd. Det verkar ju helt befängt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar