onsdag 19 april 2017

Tosh

Har varit på jobbintervju. Har tagit oplanerad ledig tid. Har varit i Oslo. Har känt att våren börjar komma tillbaka. Har fått rätt. Har avslutat ett halvårskapitel och börjat ett nytt (obestämt?). Har även börjat fundera på hur man någonsin vet vad man egentligen vill.

Nu börjar alltså något nytt. Hela världen är öppen, ingenting håller mig kvar och jag kan göra vad jag vill. Men vad vill jag? Har tittat på sjöar i Småland, vindsvåningar i Strömstad och funderat på hur det är att vara bibliotekarie i Östersund. Har fått tillbaka min kärlek för Oslo och de fantastiska människor jag har där, mina människor. Tänker på Västkusten, på de vänner som bor långt bort och de som bor väldigt väldigt nära. Jag har alla möjligheter men jag vet inte vad jag vill. Kanske vill jag ta ett par lugna år i en naturnära by där jag kan spatsera i skogen och kanske rida lite då och då. Kanske vill jag sikta högt, bli miljösamordnare och äta sushi i Oslo. Kanske vill jag plugga, ta en magister, kanske till och med stanna kvar i Halmstad ytterligare ett år, det välkända. Det finns så många möjligheter och så många val. Det är så svårt att veta. Vad säger man ja till, och vad säger man samtidigt nej till?


Please Mr. Agony
Release them for a while Teach them the consequence Of living without life

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar