torsdag 14 juli 2011

Vart tar tiden vägen?

Detta må vara en klyscha eller töntigt att kommentera men tiden går så otroligt fort just nu. Och ändå inte. Det finns dagar när man stannar upp; man ligger på en strand och känner en svag doft av turkost vatten och börjar fundera. Vilken dag är det? Hur länge har jag varit här? När ska jag åka tillbaka? Sen vänder man på fläsket och tänker "äh, sak samma" och så slumrar man till. Okej det har väl inte gått till riktigt såhär men tiden är faktiskt lite skum just nu. Jag är otroligt glad och fortfarande lite ovan vid att få resa så mycket som jag gör just nu.
Kom hem från Stockholm igår vilket var både väldigt tråkigt och sjukt skönt; att äntligen få sätta ner tandborsten i sin vanliga mugg! Och att äta mina älskade mackor och dricka mitt underbara hallonte till frukost. Mums! Det ska bli skönt att få vara hemma några dagar innan jag åker igen, hinna gå runt och göra ingenting. Och allt det jag borde ha gjort när jag varit borta. Har förresten även fått mina betyg och antagningsbeskedet till högskolan, wiie :) Om det nu skulle vara så att någon läser allt detta får ni inte tro att jag blivit bortskämd eller lat för att jag reser så mycket att det nästan känns som semester när jag väl är hemma. Det var inte planerat med fyra resor i sommar, nästan inte ens två vilket tom det är mycket. Men en sak som jag fått erfara på sistone är att det blir roligare om man säger ja, och att om man är öppen för nya saker vinner man i längden. Vi väljer alla själva vad vi vill prioritera och det går att förändras och att prova nya saker även om det först inte verkar så. Det gäller att bestämma sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar