tisdag 2 oktober 2012

Tidslagg

Det hær var ju lite væl dåligt får jag sæga, inte ett blogginlægg på næstan en månad. Så vad har hænt?

Som kanske kan listas ut från stavningen (kan man ens sæga så) befinner jag mig fortfarande i Norge. Det rullar på, jag jobbar på ett sagrymt stælle med sjukt trevliga och snælla kollegor. Jag kæmpar på med norskan och tar telefonsamtal lite då och då. Ær hundvakt vissa helger. Springer vissa o-regniga kvællar. Lagar mat næstan varje dag.

Det rullar på.

Och oftast går det bra. Men det ær klart, vissa dagar ær det lite slitsamt att gå upp ur sængen 05.30 och sen sætta sig på bussen 06.10. Nu finns det iaf ett element i rummet mitt så att jag slipper frysa tårna av mig. Det gør det hela lite lættare. Det ær ganska jobbigt nær man varit hemma och hælsat på, eller nær en væn varit på besøk. Då kænns det ganska tomt och trist i lægenheten. Apropå det, måste fixa stereo, håller på att avlida på datorns kassa høgtalare som knappt låter alls. Gah. Men men.

Oftast går det bra. :)

1 kommentar: