onsdag 16 oktober 2013

Poppis

Jag uppdaterade mitt CV på norska Finn igår. Efter tio minuter ringde ett företag som behövde personal. Idag morse ringde ett annat som behövde folk SNARAST. Och lönen? Jo, hela 179 kr/h. Vem säger nej till det? Jag. Jag tror faktiskt det. Det handlar så mycket om tajming. Jag vill inte riskera att mista min julferie som jag lyckats få (ledig en hel vecka, woohoo).
Plus det faktum att
- Det blir längre till jobbet (bara 20-30 min men ändå, stor skillnad mot att kunna gå)
- Arbetstiderna är vad det verkar 10-18 eller 14-23 på ett ungefär
- Det är säkerligen mer stressigt än mitt jobb och jag kommer ha mindre frihet

Hade det varit så att de behöver folk i Januari hade läget varit annorlunda. Om jag ska byta jobb nu vill jag inte bara hoppa till nåt nytt, utan hinna tänka och känna efter. Dessutom känns det inte så lockande att jobba såpass oregelbundna tider. Jag har ju dansträning, gym och vänner som jag vill hinna träffa. Och en pojkvän. Jobbar jag 15-23 en vecka kommer vi inte kunna ses alls. Inte okej.

Ska fundera lite på det iallafall...

Tandläkaren ringde också idag, äntligen, har väntat i 3 veckor. Tydligen är det inte alls bråttom för mig att dra ut tänderna. Wiho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar