tisdag 18 februari 2014

Goggles, boobs and some more time

Igår var det måndag. Sista måndagen på jobbet på länge. Självklart ser jag fram emot att få komma iväg, men lika självklart är det att jag börjar stressa och får "graduation goggles" som Robin säger i How I met Your Mother. Känns som att det är så mycket jag vill och måste hinna med innan jag åker. Sånt jag inte vill missa innan det är för sent (ja, jag ska ju komma tillbaka, men ändå). Det känns så ledsamt på något sätt. Så är det. Men det blir en bra resa ändå, det vet jag.

Så vad händer just nu? Tja såna där vanliga saker. Jag och en kollega sitter och planerar hur hon ska flasha sina boobs för en kollega om hon förlorar ett vad. Kommer (tyvärr) inte hända på riktigt men det är ett bra sätt att fördriva tiden, även om jag känner att jag har för lite tid just nu. Så kan det va. Skar mig på okänt föremål igår och har nu ett litet superirriterande snitt på lillfingret, precis på toppen. Det har i alla fall fått mig att inse hur mycket jag biter på naglarna på jobbet (vem fasen biter på lillfingret?). Fint. En annan sak som hänt de sista dagarna är att jag har bråkat med en av mina bästa vänner här. Ett litet, onödigt bråk som till slut blev lite för stort. Drygt och fullkomligt fullkomligt onödigt. Och nu är det för kort tid för att hinna fixa det, men samtidigt för lång tid tills vi ses igen för att bara låta det gå.

För lite tid för dig, för lite tid för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar