fredag 14 februari 2014

Kärlek hit och kärlek dit

Tänkte egentligen inte skriva ett inlägg idag, men såg sen att då bryter jag en tre-årig tradition, och jag som är så konservativ kan ju inte med att bryta en tradition. Så enbart därför skriver jag nu ett inlägg.

Hur har jag firat denna kärleksfulla dag då? Jo jag började dagen med att gömma mig under täcket för att inte Cessna skulle väcka mig. Vilket Martin gjorde ändå. Sen svor jag inombords för att behöva lämna den varma sängen. Kvart i åtta stressade jag iväg till jobbet och kom 5 minuter försent. Ungefär 08.50  insåg jag att jag inte började förrän kl 9. Och alltså jobbar till 17. Ungefär då ville jag lägga mig ner under bordet och gråta lite. Men sen hämtade jag en kopp extremlatte och det kändes lite bättre. Förutom att jag fick ont i magen.

Jobbet gick, förutom denna bittra inledning, ganska så bra och snabbt och jag fick avnjuta lunchen i lugn och ro framför OS. Hann kolla upp lite vaccinationer. Insåg att jag nog verkligen borde ha tagit en spruta till. Och att det nu typ är för sent. Och att alla mottagningar har stängt när jag har tid. Är lite bitter över detta. Kommer vara asnervös över att komma i kontakt med hepatit b under resan. Och bli sjuk. Och dö en lång och plågsam död. Nejdå, oftast går det bra. Fast det är lite typiskt. Jag är en sån som har koll, i vanliga fall. Suck. Jaja. Mer kärlek till folket, eller nåt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar