måndag 23 juni 2014

Små hopp av kärlek

Ibland får jag små lyckorus av kärlek. Som när jag ser på Cessna. Eller på bilder på mina syskon. Eller när jag ser saker som påminner om sånt jag håller kärt. Jag hittade armbandet på bilden när jag shoppade med Ellinor förra veckan. Det påminner om farmor, och jag blev så glad. Jag vet att det inte är hon som har avtalat med gud att BikBok ska börja sälja armband med små svalor, men att se sånt som påminner om henne gör att det känns som att hon fortfarande finns. Hon kan fortfarande göra mig glad, hon kan fortfarande ge mig tröst och jag kan fortfarande minnas hennes godhet. Ja, hon är fortfarande med mig, både fysiskt på min arm, och bland mina tankar. Hon kan fortfarande göra att jag tar små hopp av kärlek.




Idag är den denna dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar