söndag 12 april 2009

Dagar rinner iväg som...


Idag är det söndag
Jag lyssnar på musik som Robin skickade aldeles nyss
Ska snart gå ner och hjälpa mamma med nåt.. Tycker hon kan bli frisk snart...
Vid ett ska jag gå ner till busstationen och möta Oskar och så ska vi ta en sväng med hans mc.. Det där lät väldigt töntigt x) Aja. Det är fint väder iaf. Ska leka med Carro och Kim ikväll. Om det nu blir så. Känns som att tiden inte räcker till, att jag inte räcker till. Det blir bara fel. Och lovet är snart sl
ut.
Jag vill ha sommar, men ändå inte. Man förväntas göra så mycket, man längtar och planerar. Men när man väl är där, när skolan är slut och alla glada elever flummar ihjäl sig, då orkar man inte. Då glömmer man vad det var man skulle göra, då regnar det hela tiden och man längtar nästan till skolan igen, bara för att få ha något konkret, något man är säker på. Något som man gör dag ut och dag in utan att behöva tänka över det. Men när sommaren kommer då tar det självklara slut och man står där ensam. Vad gör jag nu? Vad borde jag göra? Vad vill jag göra? Vad ska jag göra med mitt liv?
Jag behöver kanske inte säga att jag inte tycker om sommaren. De som känner mig väl vet det nog redan. Men det här är iallafall en av anledningarna till varför sommaren... inte är något jag längtar till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar