tisdag 23 november 2010

Looking Forward

Här följer ännu ett random inlägg :)

Was in Lund today... Fett nice, det blåste regn och jag var helt ensam sen Hanin lämnat mig för Copenhagen. Men det var grymt! Gick på lite olika presentationer, mestadels om litteratur och liknande grejer. Allt är så sjukt intressant, skulle börjat med alla kurser på en gång om jag hade kunnat. Ser faktiskt nästan fram emot framtiden nu (xD). Bara några små detaljer fixar sig så blir det nog kalas.

Nu är det egentligen Onsdag och jag sitter i skolan. Har tydligen bara en lektion idag, följt av Lucia-träning 4-5 (känns lite lätt värdelös, sorry Gerd). Har inte så värst mycket motivation just nu (som kanske märks sen jag sitter här och skriver) och det är tur att vi inte har nåt jätteurgent denna veckan. Jag skulle förstås kunna skriva cas, göra klart WL, börja på TOK uppsatsen och förbereda engelskan. Men just nu orkar jag inte. Det är snö ute så jag sitter och tittar på den istället. Egentligen är det ganska fascinerande att vintern består av vitt och rött med tanke på att de är ganska kontrasterande. Vitt är så oskuldsfullt och rent medan rött är mer intensivt och demanding. Nån som förstår? Tänkte ta ett Dagerman citat här, om en röd talgoxe som har förblött över himlen. Random. Ah jag borde nog plugga nu. Ska bara lyssna på en låt som passar när man är lite hurricane inside.

The Sinners - Hurricane Shuffle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar