fredag 3 december 2010

To the left

IDOL
Jag vet att en del tycker man är en nördig mainstreemare om man kollar på idol och dessutom gillar det, men ni som inte gillar idol kan ju gå och ta er (för att använda ett passande Mimmi-uttryck). Idol har faktiskt väldigt bra deltagare, och detta året är de ännu bättre än vanligt. Olle och Jay har speciella röster som utmärker sig väldigt mycket jämfört med de andra. Och att kalla allt som inte är pop och som ändå kan spelas i radio eller i tv-program som idol för "Takida-rock" är ju bara så ovärdigt. Bara för att två låtar av ett band råkar vara radiovänliga innebär det inte att de skapat en ny trend och att allt som sen är en aning likt det är samma typ av musik. Jag ser inget samband mellan varken Takida, Jay eller Metallica.

Jay - Enter Sandman

Jay - In The Ghetto

Jay - Like A Prayer

Jay & Linnea - Sunday Bloody Sunday

Kanske märks att jag tycker att Jay är det bästa som har hänt musiksverige det senaste åren...

Här kommer lite övriga roliga videos

Amerikaner...

Cold War "ohoh" (Kolla 10 sekunder in)

Otroligt dålig låt/video x)

1 kommentar:

  1. hehe fast det känns som det var längesen jag sa det nu!! hmm.. men iaf :)) Jag gillar inte jay -.- (A) hihi och jag lyssnade på Maroon 5 låten från inlägget efter detta och jag tyckte inte den var så bra som vissa av deras andra! Men de raderna som du lagt upp texten på var väldigt bra!! :D

    Och sv; nej visst äre så!! :P fett irriterande! Fast alla jackorn aär ju typ utsålda nu :/ så det finns ju typ inga snygga kvar!! :p

    SvaraRadera