onsdag 26 juni 2013

Musikhistoria, historian bakom musiken

These reeling emotions they just keep me alive
They keep me in tune
Oh, look what I'm holding here in my fire
This is for you
Am I too obvious to preach it
You're so hypnotic on my heart


Gavin Degraw har verkligen fina låtar med vackra texter, jag upptäcker det lite då och då. Eller ja, upptäcker gör jag ju kanske inte flera gånger men jag hittar nya låtar eller ser saker jag inte sett förut. Det är trevligt.


Imorgon flyttar min vän Daniel. Så jag tänkte tillägna honom lite yta i detta inlägg. Även om han inte läser min blogg, eller ens vet att jag har en. Hur som helst. Detta är vad som är lite trist med att vara i just Oslo. Folk kommer och går, svenskar flyttar in och ut, hem och tillbaka. Man kan knappt lita på att norrmän stannar kvar speciellt länge. Daniel och jag har bara känt varandra i ett halvår men ändå blivit väldigt bra vänner, speciellt den senaste tiden. Igår spenderade vi kvällen på Fridays på Aker Brygge, med god mat och fin utsikt. Svängde inom en park och hängde, pratade en massa onödigt skit och allvarliga grejer. Det kändes nästan som att det var bådas sista kväll. Det är lite trist att han åker, men han kommer hälsa på, och jag vet att vi kommer träffas igen.

En del vänner har man bara på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar