onsdag 1 september 2010

Ursäkta, vad har du för balsam?

Idag slutade vi 11.10
Det var helt okej... :)


Bussturen imorse tillhörde en av de mer speciella. Till exempel fick jag springa till bussen då den faktiskt var tidig och jag var sen (hur ofta händer det?). Men jag hann... Fick dock sitta i främre delen då det var mycket folk (som vanligt den här terminen, har alla övergett Osbeck eller?) som efter en stund blev rätt knökad. Ungefär en meter snett bakom mig stod en barnvagn med en inte alltför lågmäld unge och mitt emot en kille som inte verkade förstå att det kan vara en bra idé att ha väskan i knät så fler kan sitta... Trots dessa irritationsmoment satt jag och log på bussen. Klimax var när vi åkte över "bron" vid Trönninge; solen sken över ängarna och i mitt öra spelades ljuvliga The Pigeon Detectives. En sån där riktig feel good känsla tog form. Jag tyckte till och med att bebisen jollrade....

Dock inträffade ju den lilla
papper-som-sitter-fast-under-foten-och-prasslar-incidenten på buss nr två, men det dämpades av fortsatt lyssnande på TPD och det faktum att jag inte kom försent till första lektionen. Som var historia. Men det säger vi inget om, förutom att min hjärna hade väldigt lätt för att flyta iväg. Höhö. Hade bara psychology sen, och så satt vi kvar och gjorde lite biology vilket ledde till att jag och Mimmi Å var de sista eleverna att lämna skolan x) Detta upprörde visst busschauffören.. x)
Och just ja

-Siiiimmbbaaaaa vad gööööör duuuuu?
- Jagar, fågel!

xD

I'll never take it back, I'll never take it back
I didn't mean to make you cry
I'm not sorry no I'm not sorry

The Pigeon Detectives - I'm Not Sorry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar