tisdag 27 maj 2014

Jag har bara sympati för gamla människor

Idag kom jag nästan fram till att jag blivit blå. Läste en statusuppdatering på facebook där en bekant klagade över att han inte fick hjälp från socialen med att skaffa lägenhet, därför att han hade skulder och drogmissbruk. Både han och flera av hans vänner som kommenterade var extremt upprörda över detta och tycktes inte alls förstå varför de inte bara kunde "betala" en lägenhet till honom. Jag orkar knappt kommentera detta (uppenbarligen gör jag ju det eftersom jag skriver ett helt inlägg om det hela), jag förstår inte hur folk kan vara så trångsynta. Är också extremt fascinerad över tankesättet "Jag har en massa problem som jag själv har orsakat, det är nog bäst att jag lägger över dem på alla andra!" Nej. Det är inte bäst. Det bästa är om du tar tag i ditt liv, löser dina problem SJÄLV och inte förväntar dig att jag ska betala dig för att du ska fortsätta gå arbetslös och inte försöka. Nej. nu blir jag blå. De enda som har rätt att få mina pengar är pensionärer. Och katter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar