måndag 19 maj 2014

Jag kommer aldrig dö av cancer (om inte gud är fett ironisk... Eller ofinns)

Blir fortfarande lika fascinerad varje gång jag ser att det kommit en ny våg av läsare. Vilka är ni? Stalkers? Vänner? Mormor? Fascinerande.

Något annat som är fascinerande är detta:

http://www.dn.se/debatt/okant-bland-svenskar-att-alkohol-orsakar-cancer/ 

Läs den här! Det är sååååååå bra och jag blir så glad att sånt här kommer fram. Sen är det ju samma som alltid, fakta källkritik antal studier och bla bla men det är gött att det äntligen kommer fram något frånd en här sidan av det hela. Alkohol ÄR och kommer alltid till största del vara dåligt och folk måste bara krypa ur sina dimmiga skal och inse det. Fine om ni sen konstaterar att ni inte bryr er, att "fördelarna", som ni kallar det, överväger och att ni står fast vid er åsikt och dricker på. fine, då får ni göra det. Bara ni är medvetna om det får ni hålla på med precis vad ni vill. Men kom inte och hävda att jag är "konstig" som inte dricker gift, och kom inte och säg att andra är konstiga som röker cannabis eller håller på med annat. Man blir lite lätt frustrerad på folk som försöker skilja droger från droger. Visst, allt är inte lika farligt eller har lika dåliga effekter, men att vägra inse att något är minst lika dåligt som något annat, bara för att man själv håller det kärt, det är bara fegt och idiotiskt. Å andra sidan har Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen, så vad annat kan man förvänta sig.

Tack och hej för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar