tisdag 29 juli 2008

Delete, erase you


Jag begraver mina fjärilar
Jag skulle kunna
stänga av mobilen
ta bort ditt nummer
blocka dig
ta bort min bdb
försvinna från ditt liv
döda mina fjärilar
Innerst inne vill jag glömma, men hur lång tid skulle det ta?
Om ödet finns borde planen vara bättre. För den här känslan kommer ta mitt liv
Det är inte detsamma som det var då
Men kommer det någonsin bli bra igen?. Finns den perfekta drömmen?
Är det värt tårarna, hålen, smärtan? Borde jag glömma dig, gå vidare, ge upp.
Kan jag glömma dig? Eller kommer det bara förlänga min smärta.
Det vore så enkelt att bara kasta dig ur mitt liv, låtsas att allt är som innan.
Är spåren för djupa? Är du någon jag aldrig kommer sluta tänka på.
Borde jag vänta och se, vänta på antingen smärtan eller glädjen. Ska jag sluta vara feg eller börja gömma mig.

Jag vill försvinna, jag vill vara så långt bort från dig som möjligt.
Jag vill ha dig hos mig, jag vill känna varje sekund.
Inget av det går...
Hur gör man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar