måndag 7 juli 2008

Jag önskar

Jag önskar att jag kunde ge
alla ord till dig
Men de får inte komma utförrän vädret blivit bättre
förrän solen kommit fram och regnet torkat bort,
kärleken är varm och tårarna har torkat
Jag önskar jag kunde ge
alla ord till dig
tro mig jag vill säga
allting som har hänt
Men jag är rädd för mig själv
och hur ska du kunna lita på mig?
Du tror att du känner mig, vet vem jag är
men jag vet inte ens det själv
för sen jag träffade personen med osynliga ögon har min skepnad förändrats
Ingen förändring som syns, bara för vänner.
För om du ska få veta måste du vara min vän.
Är du det?
Vill du lyssna på mig?
Vill du se mig klä av mig min bittra skyddsmantel
Vill du höra mig berätta om en förut förbjuden känsla
Kommer du att skrämt rygga tilbaka
eller kommer du förstå?

Vänner..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar