onsdag 15 januari 2014

Cabazite

Två av dagens insikter och konstateranden:

Jag måste ha en ny header
Det finns folk som läser min blogg.

Angående nummer två. Hallå. över 100 läsare en dag. Vart kommer de ifrån? Jag har inte ens så många vänner. Måste börja hålla lite koll. Kanske har fått mig en stalker?

Men det var faktiskt inte detta dagens inlägg skulle handla om. Inte alls. Egentligen skulle det handla om det namn som inlägget har. Cabazite. Det är en mineral. Som är ganska fin.

Nej jag skojar bara. Jag ska inte skriva om en mineral. Jag kör bara på nåt slags tema, ord som börjar på C, och tyckte Cabazite var ganska så fint. Bättre än cykel eller cyklop eller cyklon i alla fall.

Det här blev ju ett väldigt intressant inlägg. Får väl lägga till en liten knorr här på slutet då. Det får bli en liten gåta.

Jag har en räv som bästa vän och ett väldigt kallt hem
Jag är stadig som ett berg men mjukare än röd färg
Jag luktar som en bil men rör mig smidigare än en sil
Jag vill alltid detsamma som du, och jag vill göra det nu

Vem är jag?


1 kommentar: