tisdag 14 januari 2014

Vaccinering nummer 2

Idag 9.30 var jag och Cessna och tog vaccinspruta nummer 2. Eller ja det var väl mest Cessna som tog den. Den här gången fick vi två studenter som gjorde sin andra dag på praktiken. De betedde sig lite som om detvar första gången de såg en katt på så nära håll. Cessna är ju väldigt snäll och lugn, men de mesiga tjejerna hade vissa svårigheter att hålla koll på henne. Det var inte lika ok att ta tempen den här gången men det gick, och sprutan kunde också göra sitt. De kollade även hennes öron, gjorde ett labtest och kom fram till att bakterierna är helt borta. Så nu är min söta kisemise helt frisk och kry. Känns otroligt bra.

Har köpt månadskort på bussen (första gången på över ett år, vilken lyx) så jag och Cessna tog trikken hem genom snöyran. Cessna fick lite lyxigt våtfoder innan jag gick. katten blev glad igen.

Väl på jobbet ringde min favoritkund, en gammal man som handlar sig pank på Clas, och ville få min facebookadress. De är ju för söta de små kunderna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar