tisdag 13 oktober 2015

Tagga Tenta, njah

Morgonsamtal från Finland, det är inte varje dag man får det!
Igår berättade Carro att de i Finland som pratar finlandssvenska har utvecklat sitt eget slang med böjningar och användande av ord som är helt olikt svenskan. Fascinerande.

Två veckor till första tentan. Jag är så otroligt omotiverad. Har den här ständiga ministressen över allt jag borde plugga på, men får ändå inte så mycket gjort som jag vill. Kommer till en punkt där jag inte känner att jag får in mer av kemin, men om jag då går över till psykiatrin eller litteraturvetenskapen istället, så blir jag stressad därför att jag borde prioritera det som jag snart har tenta i. Suck. Trodde att jag skulle vara mycket mer taggad inför de här kurserna men nej, har absolut ingen lust att skriva uppsatser om hermeneutik eller postkolonialism. Inte ens om fobier. Blöh. Vill ligga i soffan med Cessna och se på Svenska Hollywoodfruar. En av oss kan ju dock göra det...


Dagens låt då: Bring Me The Horizon - What You Need

So don't tell me what I can't see
Cause we both know it's you, not me
You don't want this but it's what you need
And you'll see it when you believe

You'll see it, you'll see it
You'll see it when you believe
You'll see it, you'll see it

And you'll see it when you believe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar