tisdag 4 augusti 2015

Hijab, hallon och turkisk peppar

Min hjärna går på högvarv, och det blir många fel. Skor, känslor, klyftpotatis, lägenhet, resa, sushi, födelsedagspresent, sorg, tid, grönsaker, tatuering och kurslitteratur i en herrans röra. Vill åka till Gekås och köpa en ny väska, nej en helt ny garderob och bli en helt ny jag. Vill springa så långt det bara går men just nu orkar jag inte ens gå upp för trappen till jobbet. Ja, jag har tagit hissen tre våningar upp i en vecka nu. Jag får ont i magen av kaffet men jag dricker det ändå. Jag vet att jag kan göra precis vad som helst och jag gör ingenting. Ingenting alls. Det kommer inte ut. Ändå går tiden så otroligt fort. 21e augusti. Jag vill men jag vill inte, vet inte hur det skulle gå, självklart skulle jag klara det men det är enklare att låta bli. Inte tänka på det.

Jag vill skriva, men det känns som att jag tappat det. Tappat så mycket. Det blir aldrig så som man tänker sig, man ångrar sig och ändrar smak. Det som var bra igår är inte bra igår. Och jag är så rädd att det ska bli så igen, osäkerhet, vågskålen tippar över. Och jag vill inte, eller vill jag, jag vet inte, jag vill bara ligga stilla, andas ut i ett par ögon som säger att vi har all tid i världen. Lögn.
Ljug för mig.

Roxette - Spending My Time


Och nu till något skojigare;

Renate: Man kan ha en hijab på sig om man fryser.
Jag: (blond idag tydligen) En vadå? Det kanske heter något annat på svensk?

Bra där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar