torsdag 27 augusti 2015

Svenskjævel

Jag vill säga två saker.

Den första är grattis.

Den andra är att jag äntligen har fått se Svenskævel på bio. Den var intressant, fint filmad och duktiga skådespelare. Men den tog inte alls upp temat svenskar i Oslo så mycket som jag trott att den skulle göra. Den visade inte heller så mycket av Oslo som man kunde tro av alla kommentarer. Det var dessutom på tok för lite dialog och för många långdragna scener för att man skulle få ut allt som hände. Näe. Lite besviken är jag allt. Det är också synd att de även här endast har med kollektivet i typ tre scener, och då är det bara ett sånt partysvenskekollektiv som skildras. Och de är inte så himla vanliga faktiskt. Enligt mig så är denna film bara en i hopen av åsikter om hur andra har det när de åker till Oslo, och inte en faktisk berättelse från en som själv har levt Oslo-life. Och det är stor skillnad...


"If it doesn't challenge you it won't change you"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar